A A A
Мазмұнына өту
X
egov

You are here

Жауап берілген сұрақтар

Сәлеметсізбе. «Халықты жұмыспен қамту туралы» ҚР Заңында  жұмыспен қамту мәселелері жөніндегі жергілікті орган жастар практикасын ұйымдастыруға өтінім берген өңірлердегі ұйымдардың тізбесін, тартылатын білім беру ұйымдары түлектерінің қатарындағы жұмыссыздардың санын, оларға еңбекақы төлеу шарттары мен мөлшерін және қаржыландыру көздерін айқындайды деп көрсетілген, бірақ салалық жергілікті уәкілетті орган тарапынан Халықты жұмыспен қамту орталығы жинықтап, ұсынған жұмыс берушілердің өтінімдері, ұйымдардың тізбесі қазіргі таңда бекітілмей отыр.

Жауап: 

«Халықты жұмыспен қамтуға жәрдемдесудің кейбір мәселелері туралы» Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрінің 2016 жылғы 14 маусымдағы № 516 бұйрығымен бекітілген Жастар практикасын ұйымдастыру және қаржыландыру қағидаларына (бұдан әрі – Қағидалар) сәйкес, Халықты жұмыспен қамту орталығы өтінімдерді жинау аяқталған күннен бастап 5 жұмыс күні ішінде оларды бірыңғай тізбеге жинақтайды және бекіту үшін жұмыспен қамту мәселелері жөніндегі жергілікті органға жібереді.
Қағидалардың 7-тармағы бойынша «Халықты жұмыспен қамту туралы» Қазақстан Республикасы Заңының 21-бабы 2-тармағына сәйкес жұмыспен қамту мәселелері жөніндегі жергілікті атқарушы орган жастар практикасын ұйымдастыруға өтініш берген өңірлердегі ұйымдардың тізбесін, білім беру ұйымдары түлектерінің қатарынан тартылатын жұмыссыздардың санын, олардың еңбек жағдайы мен еңбегіне ақы төлеуді және қаржыландыру көздерін бекітеді.
Жалпы, Қағидалардың 6-тармағына сәйкес, Халықты жұмыспен қамту орталығы қаржыландыру шегіне қарай жыл сайын 1 қарашаға дейінгі мерзімде жастар практикасы ұйымдастырылатын жұмыс берушілерден алдағы қаржы жылына өтінімдер жинауды жүзеге асырады, сондай-ақ, жыл ішінде қажеттілікке қарай жұмыс берушілерден жастар практикасын ұйымдастыруға қосымша өтінімдер қабылдайды.
Осыған орай, тиісті жылы жастар практикасына жіберілетін түлектер қатарындағы жұмыссыздардың саны сол жылы жастар практикасын іске асыруға көзделген қаражат мөлшеріне пропорциональды болады.
Бұл ретте, жұмыс берушілерден түскен өтінімдердің санына шектеу қойылмайды.

Сәлеметсізбе. Жаңа жыл құтты болсын. 

Жауап: 

«Халықты жұмыспен қамтуға жәрдемдесудің кейбір мәселелері туралы» Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрінің 2016 жылғы 14 маусымдағы № 516 бұйрығымен бекітілген Жастар практикасын ұйымдастыру және қаржыландыру қағидаларына (бұдан әрі – Қағидалар) сәйкес, Халықты жұмыспен қамту орталығы өтінімдерді жинау аяқталған күннен бастап 5 жұмыс күні ішінде оларды бірыңғай тізбеге жинақтайды және бекіту үшін жұмыспен қамту мәселелері жөніндегі жергілікті органға жібереді.
Қағидалардың 7-тармағы бойынша «Халықты жұмыспен қамту туралы» Қазақстан Республикасы Заңының 21-бабы 2-тармағына сәйкес жұмыспен қамту мәселелері жөніндегі жергілікті атқарушы орган жастар практикасын ұйымдастыруға өтініш берген өңірлердегі ұйымдардың тізбесін, білім беру ұйымдары түлектерінің қатарынан тартылатын жұмыссыздардың санын, олардың еңбек жағдайы мен еңбегіне ақы төлеуді және қаржыландыру көздерін бекітеді.
Жалпы, Қағидалардың 6-тармағына сәйкес, Халықты жұмыспен қамту орталығы қаржыландыру шегіне қарай жыл сайын 1 қарашаға дейінгі мерзімде жастар практикасы ұйымдастырылатын жұмыс берушілерден алдағы қаржы жылына өтінімдер жинауды жүзеге асырады, сондай-ақ, жыл ішінде қажеттілікке қарай жұмыс берушілерден жастар практикасын ұйымдастыруға қосымша өтінімдер қабылдайды.
Осыған орай, тиісті жылы жастар практикасына жіберілетін түлектер қатарындағы жұмыссыздардың саны сол жылы жастар практикасын іске асыруға көзделген қаражат мөлшеріне пропорциональды болады.
Бұл ретте, жұмыс берушілерден түскен өтінімдердің санына шектеу қойылмайды.

Сұрақтың нөмірі: 357993
22 қаңтар, 2019 - 16:18 өзгертілді

Мен 1999-2011 жылдары Алматы қаласында тіркелген шетелдік команияда жұмыс істедім. Қазір ол комания жойылған. Жұмыс істегенім туралы мәдімет еңбек кітапшамда жазылған, бірақ зейнетақы төлемдері төленбеген, себебі ол кезде зейнетақы төлемдерін жасауға шетелдік компаниялар ерікті болды. Зейнетке шығуыма сол жылдардағы еңбек стажым есептелмей отыр. Қазір кезінде төленбеген зейнетақы төлемдерін жеке тұлға ретінде төлеп, 3 жылғы еңбек стажымды қайта есептетуге бола ма?

Жауап: 

Сәлеметсіз бе!
1998 жылғы қаңтардан бастап республикамызда «Қазақстан Республикасында зейнетақымен қамсыздандыру туралы» (бұдан әрі – Заң) Қазақстан Республикасының Заңы қолданысқа енгізілді.
1998 жылдан бастап зейнетақы реформасын жүргізумен байланысты бұрынғы Зейнетақы қорының - Мемлекеттік жинақтаушы зейнетақы қорының қалыптасу және пайдалану тәртібі өзгерді.
Жинақтаушы зейнетақы жүйесіне көшуге байланысты барлық жұмыс істейтіндерге міндетті зейнетақы жарналарын аударуды көздейтін әр жұмыс беруші Бірыңғай жинақтаушы зейнетақы қорында (бұдан әрі – БЖЗҚ) ашылған қызметкердің жеке зейнетақы шотына қызметкердің ай сайынғы табысынан 10 % мөлшерінде МЗЖ жүйелі түрде аударып тұруға міндетті.
Заң нормаларына сәйкес ынтымақты зейнетақы мөлшерін есептеу еңбек өтілі (1998 жылғы 1 қаңтарға дейін есепке алынады) мен 1995 жылғы 1 қаңтардан бастап жұмыста болған үзілістерге қарамастан, қатарынан кез келген 3 жыл жұмыс үшін орташа айлық табыс негізге алына отырып, зейнеткерлік жасқа толғаннан дейін жүзеге асырылады.
Бұл ретте орташа айлық табыстың мөлшері БЖЗҚ-на 1998 жылғы 1 қаңтардан бастап аударылған міндетті зейнетақы жарналарына сәйкес белгіленеді.
Бұдан басқа, азаматтар зейнеткерлік жасқа жеткен кезде мемлекеттік базалық зейнетақы төлемі тағайындалады.
2018 жылғы 1 шілдесінен бастап азаматтардың базалық зейнетақы төлемін тағайындау тәртібі зейнетақы жүйесіне қатысу өтіліне байланысты (зейнетақы жүйесіне қатысу өтілі – 1998 жылғы 1 қаңтардағы еңбек өтілі және міндетті зейнетақы жарналары төленуінің нақты өтілі) белгілеу арқылы өзгертілетінін хабарлаймыз.
Зейнетақы жүйесіне қатысу өтілі 10 жыл және одан кем болатын болса, базалық зейнетақы ең төмен күнкөріс деңгейінің 54 %-ы мөлшерінде белгіленеді, одан кейінгі әрбір 1 жыл сайын оның мөлшері 2%-ға ұлғайтылады, қатысу өтілі 33 жыл және одан көп болса, 100% ең төмен күнкөріс деңгейіне тең болады.
Заңның 24-бабы 8-тармағына сәйкес мiндеттi зейнетақы жарналарын, міндетті кәсіптік зейнетақы жарналарын және (немесе) есебіне жазылған өсiмпұлды төлеудің толық және уақтылы жүзеге асырылуын бақылауды Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес мемлекеттік кіріс органдары жүзеге асырады.
Базалық зейнетақыны қайта есептеу үшін міндетті зейнетақы жарналарын толық немесе уақтылы аудармаған жағдайда, міндетті зейнетақы жарналарын жұмыс берушінің аудару мерзімін растайтын сот шешімін ұсынуға кеңес береміз.

Құрметті Мәдина Ерасылқызы ! мен Тәжі Ерлан Әшімханұлы Түркістан обл, Созақ ауданы, Шолаққорған ауылында,  Созақ ауданы әкімдігінің жұмыспен қамту және әлеуметтік бағдарламалар бөлімінің "Халыққа әлеуметтік қызмет көрсететін аудандық аумақтық орталығында" КММ-де "Кадр жөніндегі инспектор" болып 02.08.2018 жылынан бері жұмыс істеймін.

Жауап: 

Мемлекеттік мекемелер мен қазыналық кәсіпорындардың қызметкерлеріне еңбекақы төлеу «Азаматтық қызметшілерге, мемлекеттік бюджет қаражаты есебінен ұсталатын ұйымдардың қызметкерлеріне, қазыналық кәсіпорындардың қызметкерлеріне еңбекақы төлеу жүйесі туралы» Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2015 жылғы 31 желтоқсандағы № 1193 қаулысы (бұдан әрі – Қаулы) негізінде жүзеге асырылады.
Қаулының 3-тармағына сәйкес ұйымдар қызметкерлерінің лауазымдық айлықақысы (ЛА) (тарифтік мөлшерлемесі) атқаратын лауазымдарының функционалдық блоктарға жатқызылуына және мамандығы бойынша жұмыс өтіліне, тағайындалған біліктілік разрядтарына (жұмысшылар үшін) қарай ЛА (тарифтік мөлшерлемесі) есептеу үшін бекітілген тиісті коэффициенттерді базалық лауазымдық айлықақы (БЛА) мөлшеріне көбейту жолымен айқындалады.
Лауазымдық айлықақыларды есептеуге арналған коэффициенттер Қаулыға 2-қосымшамен бекітілген.
БЛА мөлшері бүгінгі күні 17697 теңгені құрайды.
Қаулының 4-тармағына сәйкес лауазымдық айлықақыларды анықтау үшін тиісті қызмет салаларындағы уәкілетті органдар еңбек жөніндегі уәкілетті мемлекеттік органмен келісу бойынша тиісті қызмет салалары бойынша азаматтық қызметшілер лауазымдарының тізілімін бекітеді.
Әлеуметтік қамсыздандыру саласындағы азаматтық қызметшілер лауазымдарының тізілімі «Әлеуметтік қамсыздандыру саласының азаматтық қызметшілері лауазымдарының тізілімін бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрінің 2015 жылғы 28 желтоқсандағы № 1042 бұйрығымен бекітілген, оған сәйкес біліктілігі жоғары деңгейлі кадрлар жөніндегі инспектор С2, біліктілігі орташа деңгейлі – С3 буындарына жатқызылған.
Осыған орай, егер Сіздің біліміңіз жоғары деңгейде болса, еңбегіңізге ақы төлеу С2 буыны бойынша, біліміңіз орташа деңгейде болса – С3 буыны бойынша анықталады.

Мысалы, біліктілігі орташа деңгейлі 1-2 жыл еңбек өтілі бар кадр жөніндегі инспектордың лауазымдық айлықақысы 49374,63 (2,79 (тиісті коэф.) * 17 697 (БЛА)) теңгені құрайды.

Сұрақтың нөмірі: 357927
3 қаңтар, 2019 - 10:35 өзгертілді

Сәлеметсіздер ме! мен Тәжі Ерлан Әшімханұлы Түркістан обл, Созақ ауданы, Шолаққорған ауылында,  Созақ ауданы әкімдігінің жұмыспен қамту және әлеуметтік бағдарламалар бөлімінің "Халыққа әлеуметтік қызмет көрсететін аудандық аумақтық орталығында" КММ-де "Кадр жөніндегі инспектор" болып 02.08.2018 жылынан бері жұмыс істеймін.

Жауап: 

Мемлекеттік мекемелер мен қазыналық кәсіпорындардың қызметкерлеріне еңбекақы төлеу «Азаматтық қызметшілерге, мемлекеттік бюджет қаражаты есебінен ұсталатын ұйымдардың қызметкерлеріне, қазыналық кәсіпорындардың қызметкерлеріне еңбекақы төлеу жүйесі туралы» Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2015 жылғы 31 желтоқсандағы № 1193 қаулысы (бұдан әрі – Қаулы) негізінде жүзеге асырылады.
Қаулының 3-тармағына сәйкес ұйымдар қызметкерлерінің лауазымдық айлықақысы (ЛА) (тарифтік мөлшерлемесі) атқаратын лауазымдарының функционалдық блоктарға жатқызылуына және мамандығы бойынша жұмыс өтіліне, тағайындалған біліктілік разрядтарына (жұмысшылар үшін) қарай ЛА (тарифтік мөлшерлемесі) есептеу үшін бекітілген тиісті коэффициенттерді базалық лауазымдық айлықақы (БЛА) мөлшеріне көбейту жолымен айқындалады.
Лауазымдық айлықақыларды есептеуге арналған коэффициенттер Қаулыға 2-қосымшамен бекітілген.
БЛА мөлшері бүгінгі күні 17697 теңгені құрайды.
Қаулының 4-тармағына сәйкес лауазымдық айлықақыларды анықтау үшін тиісті қызмет салаларындағы уәкілетті органдар еңбек жөніндегі уәкілетті мемлекеттік органмен келісу бойынша тиісті қызмет салалары бойынша азаматтық қызметшілер лауазымдарының тізілімін бекітеді.
Әлеуметтік қамсыздандыру саласындағы азаматтық қызметшілер лауазымдарының тізілімі «Әлеуметтік қамсыздандыру саласының азаматтық қызметшілері лауазымдарының тізілімін бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрінің 2015 жылғы 28 желтоқсандағы № 1042 бұйрығымен бекітілген, оған сәйкес біліктілігі жоғары деңгейлі кадрлар жөніндегі инспектор С2, біліктілігі орташа деңгейлі – С3 буындарына жатқызылған.
Осыған орай, егер Сіздің біліміңіз жоғары деңгейде болса, еңбегіңізге ақы төлеу С2 буыны бойынша, біліміңіз орташа деңгейде болса – С3 буыны бойынша анықталады.

Мысалы, біліктілігі орташа деңгейлі 1-2 жыл еңбек өтілі бар кадр жөніндегі инспектордың лауазымдық айлықақысы 49374,63 (2,79 (тиісті коэф.) * 17 697 (БЛА)) теңгені құрайды.

Сұрақтың нөмірі: 357876
29 желтоқсан, 2018 - 12:49 өзгертілді
Сұрақ тақырыбы: 

Тікелей басшыға қолма-қол берілмеген жұмыстан босату туралы өтінішке бұйрық шығару заңдыма?

Жауап: 

Құрметті Даулетияр Караманович!

ҚР Еңбек кодексінің 56-бабының 1-тармағына сәйкес жұмыскер жұмыс берушіні кемінде бір ай бұрын жазбаша хабардар ете отырып, еңбек шартын өзінің бастамасы бойынша бұзуға құқылы. Еңбек шартында еңбек шартын бұзу туралы жұмыскердің жұмыс берушіге хабардар етуінің неғұрлым ұзақ мерзімін белгілеуге жол беріледі.
«Хабарлама» – бұл жұмыскердің немесе жұмыс берушінің жазбаша өтініші не өзге тәсілмен (курьерлік пошта, пошта байланысы, факсимильді байланыс, электрондық пошта және өзге де ақпараттық-коммуникациялық технологиялар арқылы) берілген өтініштер.
«Жұмыс беруші» – бұл жұмыскер еңбек қатынастарында болатын жеке немесе заңды тұлға.
Осыған орай, жұмыскердің жазмаша өтініші жұмыс берушінің тікелей өзіне табысталуына немесе оның тиісті өкіліне тапсыруға (мекеменің кеңсесіне, мекеме басшысының қабылмау бөлмесіне, кадр маманына, тікелей басшысына) жол берілген.
Жоғарыда айтылғандарға орай, ҚР Еңбек кодексі аталған өтінішті жұмыскердің тікелей басшысына қолма-қол беруді міндеттемейді.

Сұрақтың нөмірі: 353777
10 қаңтар, 2019 - 17:43 өзгертілді
Сұрақ тақырыбы: 

Жұмыстан босату туралы өтінішті тікелей басшының өзіне қолма-қол беру міндеттіма?

Жауап: 

Құрметті Даулетияр Караманович!

ҚР Еңбек кодексінің 56-бабының 1-тармағына сәйкес жұмыскер жұмыс берушіні кемінде бір ай бұрын жазбаша хабардар ете отырып, еңбек шартын өзінің бастамасы бойынша бұзуға құқылы. Еңбек шартында еңбек шартын бұзу туралы жұмыскердің жұмыс берушіге хабардар етуінің неғұрлым ұзақ мерзімін белгілеуге жол беріледі.
«Хабарлама» – бұл жұмыскердің немесе жұмыс берушінің жазбаша өтініші не өзге тәсілмен (курьерлік пошта, пошта байланысы, факсимильді байланыс, электрондық пошта және өзге де ақпараттық-коммуникациялық технологиялар арқылы) берілген өтініштер.
«Жұмыс беруші» – бұл жұмыскер еңбек қатынастарында болатын жеке немесе заңды тұлға.
Осыған орай, жұмыскердің жазмаша өтініші жұмыс берушінің тікелей өзіне табысталуына немесе оның тиісті өкіліне тапсыруға (мекеменің кеңсесіне, мекеме басшысының қабылмау бөлмесіне, кадр маманына, тікелей басшысына) жол берілген.
Жоғарыда айтылғандарға орай, ҚР Еңбек кодексі аталған өтінішті жұмыскердің тікелей басшысына қолма-қол беруді міндеттемейді.

Сұрақтың нөмірі: 353776
10 қаңтар, 2019 - 17:41 өзгертілді
Сұрақ тақырыбы: 

Жұмыс берушіден жұмыстан босату туралы өтінішті кері қайтарып алу үшін не істеу керек?

Жауап: 

Құрметті Даулетияр Караманович!

ҚР Еңбек кодексінің (бұдан әрі- Кодекс) 56 баптың 1-тармағына сәйкес, осы баптың 3-тармағында көзделген жағдайларды қоспағанда, жұмыскер жұмыс берушіні кемінде бір ай бұрын жазбаша хабардар ете отырып, еңбек шартын өзінің бастамасы бойынша бұзуға құқылы. Еңбек шартында еңбек шартын бұзу туралы жұмыскердің жұмыс берушіге хабардар етуінің неғұрлым ұзақ мерзімін белгілеуге жол беріледі.
Сонымен қатар, Кодекс 56 баптың 4-тармағына сәйкес, осы бапта көзделген хабардар ету мерзімі ішінде тараптардың келісімі бойынша хабарлама кері қайтарылып алынуы мүмкін.

Сұрақтың нөмірі: 353775
10 қаңтар, 2019 - 16:01 өзгертілді
Сұрақ тақырыбы: 

І-топтағы мүгедекпін.Білімім жоғары, 2004 жылы "Әлемдік экономика" мамандығы бойынша "Халықаралық экономист" біліктілігі дәрежесін алдым. 2006 жылдың 12 мамырынан бастап "Үйде әлеуметтік қызмет көрсету" коммуналдық мемлекеттік мекемесінде Әлеуметтік жұмыс жөніндегі консультант қызметін атқарудамын.

Жауап: 

1, 2-сұрақтар бойынша:
Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 2003 жылғы 16 мамырдағы № 101-п бұйрығымен «Әлеуметтік қорғау және халықты жұмыспен қамту жүйесінің басшылары, мамандары мен басқа да қызметкерлері лауазымдарының біліктілік сипаттамалары» қабылданған болатын.
Оған сәйкес әлеуметтік жұмыс жөніндегі консультанттың біліктілігіне жоғары кәсіби білім (медициналық, экономикалық, заң, педагогикалық) немесе әлеуметтік, психологиялық бағдар бойынша жоғарғы кәсіби білім беру талаптары қойылған.
Сондай-ақ, «Құқықтық актілер туралы» Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес азаматтарға жаңа міндеттер жүктейтін немесе олардың жағдайын нашарлататын нормативтік құқықтық актілердің кері күші болмайды.
Бұл ретте, «Азаматтық қызметшілерге, мемлекеттік бюджет қаражаты есебінен ұсталатын ұйымдардың қызметкерлеріне, қазыналық кәсіпорындардың қызметкерлеріне еңбекақы төлеу жүйесі туралы» Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2015 жылғы 31 желтоқсандағы № 1193 қаулысының 6-қосымшасына сәйкес біліктілік сипаттамаларына сай арнаулы әлеуметтік қызметтерді тікелей көрсететін қызметкерлерге қосымша ақы төленеді.
3, 4-сұрақтар бойынша:
Қолданыстағы заңнамада ІІ-дәрежелі санат куәлік пен сертификаттардың жарамдылық уақыттарын белгіленбеген.
Сондықтан, бұл мәселе бойынша ІІ-дәрежелі санат куәлік пен сертификат берген ұйымдарға түсініктеме алу үшін жүгінуіңізді ұсынамыз.

Сұрақтың нөмірі: 353766
3 қаңтар, 2019 - 11:26 өзгертілді

Маған 12 .12. 2018 жылы кезекті қайта куәләндіру нәтижесінде ІІІ топ мүгедегі (еңбек жарақаты) және кәсіптік еңбек етуін жоғалтуы 55 пайыз болып белгіленді.Сұрақ; осы жағдайымда еңбекке орналаса аламын ба? Егер жұмыс істесем маған берілетін әлеуметтік төлемдер мен сақтандыру компаниясынан кәсіптік еңбек етуін жоғалтуына байланысты төленетін төлем тоқтатылады ма?

Жауап: 

Құрметті Мейрам Құандықұлы!

Сіз медициналық ұйымның дәрігерлік-консультациялық комиссиясының қорытындысы бойынша оңалтудың жеке бағдарламасының кәсіптік бөлігін әзірлеу үшін медициналық-әлеуметтік сараптама бөліміне жолығуыңыз қажет.
Егер жұмысқа орналасқан жағдайда, Сізге мүгедектігі бойынша төленетін кепілдендірілген мемлекеттік әлеуметтік жәрдемақы және әлеуметтік төлемдер тоқтатылмай төленеді.

Сұрақтың нөмірі: 353454
26 желтоқсан, 2018 - 10:29 өзгертілді

Беттер

ҚР тәуелсіздік жылдарындағы жетістіктері
Ящик идей
Атаулы әлеуметтік көмек
Қазақстанда іске асырылып жатқан үздік әлеуметтік жобалар
«Еңбек жолы» Республикалық конкурсы
Еңбек дағдыларын дамыту және жұмыс орындарын ынталаңдыру
Жаңа ұлттық қызметтер жіктеуіші